Hej igen mina älskade vänner!

Hej igen mina älskade vänner!

Jag ber verkligen om ursäkt för min dåliga uppdatering. Jag har haft så i mitt liv den senaste månaden att jag helt enkelt inte har hunnit uppdatera min blogg. Men nu är jag "back on track" igen =)

Tänkte komma mer ett stakt talande ord i mitt liv jsut nu;



"Ty när du är svag, då är du stark"
Andra korienthierbrevet 11-12



För min del vet jag verkligen att det stämmer. För i dem stunderna när jag verkligen inte orkar mer. Det är då Min herre Jesus Kristus kommer med kraft. Allt jag behöver är nåd!

Hur är de för er, växer ni närmare Gud ju tuffare tider?
Så är de för mig iallafall. Det är då jag verkligen inser hur liten jag är. Jag är inte någon utan Gud. Jag tror att du finner nyckeln när du är svag. Det är då man inser hur mycket du älskar och behöver Gud. Det är de jag tror Gud vill ha av oss, vårt allra innersta (hjärtat). Det är därför jag tror att många krista människor utsätts för alla sorters svårigheter och prövningar.

Gud vill komma oss närmare, älskade vänner!



Speciellt tack till dig Erika www.toliveforchris.blogg.se. Det var din omtänksamma kommentar om vad jag var som fick mig att skriva igen! <3

Jag vill bara säga att jag verkligen har saknat er!  Hoppas de kommer bli lite mer uppdatering framöver.

Massor av kärlek // Miccan <3

Kommentarer
Postat av: JN

Kul att se att du är tillbaka:)

Ja jag tror verkligen det med att alla dessa prövningar för något gått med sig till slut.

Som jag skrev i mitt inlägg att Gud var med i går. Det var en stor prövning att gå dit kan jag säga. Det hade tidigare varit en del konflikter i familjen (hade även varit delaktig i detta). Men gick i tro och tog beslutet om försoning. Det var tufft och kan lova att det var inte av egen kraft jag gjorde det.

kram

Men vilken frid jag vaknade med idag....

2009-07-10 @ 10:43:47
URL: http://kristen.blogg.se/
Postat av: Angelica L

Håller verkligen med dig i det du skrev!

Hur är det idag ??

Kram

2009-07-10 @ 12:07:46
URL: http://angelicalarss0n.blogg.se/
Postat av: rebecca

Tack snälla du för dina fina ord! Lägger din blogg bland mina bokmärken och läser.



Kramar om

2009-07-10 @ 14:38:41
URL: http://baralite.blogspot.com
Postat av: Celia

Tack för ditt efterlängtade besök inne hos mej också. Jag suger åt mej varje ord. Visst behöver vi alla uppmuntran ibland.

Det verkar som om sommaren är en bra tid för tillväxt i Gud, precis som årstiden säger. Må du växa till och slå ut i full blom denna sommar och ge fullt av frukt.

2009-07-10 @ 17:18:19
URL: http://fridenspensionat.blogspot.com
Postat av: Ulrika

Det var roligt att du skrev på min sida. Tack! Och kram till dig!

2009-07-10 @ 17:54:36
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se
Postat av: Erica @ toliveforchrist

Svar: Naw.. varsågod, gumman.. <3



Kul att du är tillbaka igen! :D

Jag tror jag växer närmare Gud mest då jag tar mycket tid för Honom.

2009-07-10 @ 18:26:46
URL: http://toliveforchrist.blogg.se/
Postat av: Craxyknas

Vad kul att du skriver igen!! Verkligen. Du skriver så bra. Och tack för dina frågor, ska svara på dem när jag kommer hem igen. :)



Jajamen, känner verkligen igen mig i det bibelordet där. Många gånger har jag verkligen varit på botten och bara gett upp och inte orkat mer... Men Gud har alltid alltid alltid lyft mig upp igen! Och det känns så skönt, att jag kan ge mitt liv till Jesus, och veta att han tar hand om det på bästa sätt alltid!



Tack för att du skrev det bibelordet. Jag visste inte att det stod så i Bibeln. Men det är en härlig grej det också, att kunna se att ens upplevelser och erfarenheter stämmer överens med det som står i Skriften. :)

2009-07-11 @ 20:00:53
URL: http://craxyknas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0