Uppmaning!

Hej alla vänner! <3

Min uppmaning till är att "leva livet"


Det kankse låter konstigt, men jag har grunnat över detta ett tag nu. Det är långt ifrån alla som lever sitt liv. Människor i dagens samhälle verkar ha glömt bort hur man lever ett liv!

Många gånger när jag tänker på hur människor i I-länder lever blir jag skrämmd. Jag anser att många av oss inte lever, vi bara förvaras i våra vardagliga rutiner, jobb, skola & hem. Det är som om dagarna många gånger går i repris. Vi väntar hela tiden på något bättre istället för kolla in allt bra vi har i nuet. Många gånger låter de såhär: "När jag blir ledig ska jag...". Vi planerar hela tiden in i framtiden (vilket vi ska göra många gånger men inte alla). Vem vet om vi ens lever i den tid vi planerar för?!?

Jag anser att vi borde lägga ner mer tid på det som verkligen betyder något i livet. För mig är min familj och vänner men framför allt GUD!

Det jag vill säga er alla är "liv livet för idag, inte bara för imorgon"
. Gud har gett oss förmågan att leva livet, så varför inte?

Blessings <3

Miccan

Kommentarer
Postat av: Celia

Så sant. Den dag jag dör hoppas jag man kommer att minnas mej som en som levde så länge hon levde.

2009-06-08 @ 10:21:11
URL: http://fridenspensionat.blogspot.com
Postat av: Craxyknas

Där sa du ett sanningens ord! :)

2009-06-08 @ 11:39:08
URL: http://craxyknas.blogg.se/
Postat av: J

Så sant det du säger. Allt för ofta strävar vi efter något annat och hoppas på bättring. Ska vi inte vara lite mer tacksamma över det vi har?

2009-06-08 @ 21:42:33
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0