Sverige för hela slanten!

Hello my friends!

Idag är de Sveriges nationaldag, 6 juni! Jag är så stolt över landet Sverige.  Sverige finns i mitt hjärta och för mig är de det bästa landet i världen på väldigt många sätt, allt från rent till fri sjukvård. Tack Sverige!

Men jag tror att de finns en konsekvens med att ha de så bra som vi har de i Sverige. Om vi tänker utanför "ramen", tänker på den dom som kommer falla över varje människa när deras tid är inne.  Jag pratar om Guds dom. När jag tänker på Sverige tänker jag på hur fantastiskt vårt land är inom miljö och männskliga rättigeheter mm. Men hur är de med vårt andliga? Jag tror att den rikedom som vi har i Sverige bidrar till att vi blir mer fattiga andligt. Det är enligt mig väldigt farligt. Detta behöver dock inte betyda att människorna i Sverige inte tror lika mycket som någon annan människa i något annat land. Men jag tror att de är lättare att bli/vara ljummen. De är de vår herre Jesus varnar oss för!

Hur definerar ni ljummen? För jag vet inte vad den gränsen går om jag ska vara helt ärlig. För jag känner att man alltid kan göra bättre. Det finns så mycket som behövs göras både i Sverige och utanför gränserna.

Tack himelska fader att du välsignar vårt land Sverige på alla sätt... Amen!

Gud välsigna er!

Kram Miccan

Kommentarer
Postat av: Inga

Hej!

Visst är det lätt att bli ljummen och svårt att hålla sig i hetluften. Jag tror att det är som med en brasa. Om man sitter för långt ifrån blir det kallt, men om man sitter nära blir man varm. Sätt dig nära Jesus, så blir du varm. Prata med honom varje dag, läs hans ord, så att du har dem aktuella. Dela med dig till andra, då glömmer du inte det du upplevt. God bless you!

2009-06-07 @ 19:43:38
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0