Bok tips!

Hej mina vänner, här kommer jag med lite bok tips.

  • Gud tror inte på ateister (som jag tagit upp tidigare), skriven av Ray Comfort. 
Tvärtemot vad många menar, kan Guds existens bevisas- helt och fullt, vetenskapligt och helt utan hänvisning och tro eller Bibeln. De är också möjligt att bevisa att Bibeln är övernaturlig. Denna bok gör just detta. Den visar också att ateisten egenterligen inte finns, avslöjar agnostikens motiv och styrker den troende.

  • Utvecklingsläran- teori eller, fakta?, skriven av Kristian Kaperlund
Denna boken besvarar möjligheten om en utvecklingen (darwins teori). Det jag gillar med denna boken är att den tvärtemot skolan ger en annan bild av utvecklingsläran, den har väldigt, väldigt många brister... Tro de eller ej! Varje kapitel avslutas med frågor som motsäger denna teori. Det som jag personligen älskar med denna bok är att författaren använt sig av vetenskapliga rådgivare med stor fackkunskap.
- Peder A. Tyvand, Professor i fysik.
- Stephan Christiansen, ledare för ny generation och Jesu revolution.
-
Ingolf Kaneström, Professor i geofysik.


  • The exidus case, skriven av Dr. Lennart Möller
Till skillnad från många andra vetenskapsmän väljer Möller att utgå från Bibelns kunskaper. Han ställer frågor som stöder Bibeln och bevisar detta! Några frågor som boken besvarar är;
  • Is Mount Sinai locaded in today's Saudi- Arabia?
  • Chariot wheels on the red sea bed...
  • What about Moses' role in Egyptican history?
Den är helt otroligt bra. Men dock är den jag läste på engelska mycket svår... de är en bok man tar till sig och lägger ifrån sig under ett tag. Men man lär sig mycket och ser saker och ting på ett annat sätt.

Hoppas ni kommer läsa någon av dem, gör ni de så snälla kommentera vad ni tycker om dem.
 
Snälla hjälp, jag slukar alla böcker snabbt! Har ni några Bok tips till mig??


God Bless! <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0