Det ända jag vill är att hjälpa till!

Tjolahopp, kommer med goda nyheter!

Jag är 18 år och kristen, mitt hjärta tillhör Gud & Jesus. Jag har vart döpt i ett år till sommaren. Detta året har vart en mycket kännslomässig resa för mig, vilket har fått mig att känna mig mer ödmjuk. Ju mer jag tänker på mitt liv, ju mer inser jag hur bra jag har de. Jag tackar dig Gud för att jag har de så bra. Men nu den sista tiden har de kommit som "ett behov" att vilja hjälpa andra människor mer än mig själv. Det hoppas och anser jag är en gåva!

Jag vill vara Guds dotter och tjäna Gud på rätt sätt. Jag vill bli än bättre människa hela tiden, jag vill vara en människa som inspirirar och blir inspirirad.

Så nu till mina goda nyheter:
  1. Jesus har kommit med evangeliumet!
  2. "Du är inte ditt förslutna, du är din framtid. ( Du kan ändra dig varje sekund, Gud ser till ditt hjärta. )
  3. Jag får vara Kristen
  4. Jag vill hjälpa till...
Så jag har försökt slå tag i saken genom att kolla upp volontär utbildningar & resor. Du får visserligen betala allt själv, men kan ni förstå vilken underbar belöning att få lov att tjäna Gud. Få lov att sprida ryktet om Jesus. Bara få lov att älska alla människor som jag tror att vi är skapta till att göra (och Gud såklart;) !

Så nu skall jag ge er lite tips som jag har fått av en underbar kristen kvinna som heter Helena!
Här kommer hemsidor ni kan besöka:

  • www.ywam.org
  • www.mercyships.org
  • www.omsverige.se (bäst i test av Miccan).
Snälla gör skillnad med de som ni kan!

Massor av kärlek!

Kommentarer
Postat av: J

Kul att du hittat min blogg....

Skriv om det som ligger närmast hjärtat varje dag, utan att vara alltför personligt utlämnande.



Lycka till!!

2009-05-26 @ 00:20:45
URL: http://kristen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0