Ett levade hopp!

De sista dagarna har jag kännt mig hopplös & besviken på mig själv. Jag anser att jag inte har uppnått allt de som jag har velat göra. Den känslan har kostat mig mycket onödig ångest. Jag klagade till herren över min olycka. De känndes som om jag inte hade någon kraft över min egna kropp. De här sista dagarna har jag velat så mycket men gjort så lite. Hur går de till?!

Men men... igår bad jag till Herren och kännslan över att han hörde mig, var mer påtaglig än vad den brukar vara. Så idag känner jag hur allt detta bara släpper och jag har fått ny ork. Jesus Kristus är mitt levande hopp =)

"Därför skall ni jubla, även om ni just nu en kort tid skulle få utstå prövningar av olika slag, för att de som är äkta i er tro- och detta är långt mer dyrbart än de förgängliga guldet, som dock måste prövas i eld- skall ge pris, härlighet och ära när Jesus Kristus uppenbaras"
(Petrus första brev 1)

Hallelulja Jesus är min herre!

ps. jag älskar denna känslan av lycka som jag har nu ds.

All lycka och kärlek till er bröder och systrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0