Gud är den enda som kan hjälpa

Nu har jag kollat på Dr Phil, det hanlar om unga flickor som träffar män över internet via Onlinechat. Män som utger sig för att vara yngre eller helt enkelt en annan person. Detta skrämmer mig något enormt, vad är de för ansvar vi har lagt på unga idag? Internet har för med sig mycket bra saker men också mycker dåligt. I programmet möter man flickor som onlinechattar utan att se konsekvenserna. Man får träffa en tjej som blivit våldtagen, 12 år gammal av en 22 åring! Helt sjukt enligt mig. De värsta av allt är att föräldrarna inte vet vad man skall göra. Det hade nog inte jag heller vetat, för internet finns ju överallt.

Med allt detta sjuka som händer i världen så vill jag visa hur mycket gud älskar oss. Han talar omkärleken på detta vis;

Kärleken är tålig och mild, kärleken avundas inte, den skryter inte, den är inte uppblåst, den uppför sig inte illa, den söker inte sitt, den brusar inte upp, den tillräknar inte det onda. Den gläder sig inte över orättfärdigheten men har sin glädje i sanningen. Den fördrar allting, den tror allting, den hoppas allting, den uthärdar allting. Kärleken upphör aldrig.
 (1 Kor 13:4-8)


Så om de hänt dig eller någon i din närhet så vet du vart du har Gud.

Kram på er alla!


Kommentarer
Postat av: Kelly

Åh vad gullig e du! :) tack så mycket kramar

2009-05-27 @ 11:51:03
URL: http://kellybiddle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0