Vad skall man rösta på?!

Hej alla!

Ah detta är nog en av de vanligaste frågorna som vi "unga" (som för första gången får rösta) ställer. Jag är 18 år och mycket politiskt intresserad. Jag har dock inte kommit fram till vem jag skall rösta fram i EU-valet. Något förslag??

En sak är jag säker på... de är att de finns way to many som får rösta utan kunskap. De kanske är fördommar, men fördommar kommer ju från någon stans, eller hur? För mig verkar de som om alla egenföretagare, rika och konservativa röstar på Moderaterna eller Aliansen medans alla fattiga och utländska röstar på de röda partierna. De är självfallet inte  100 % sant inte ens 60% sant, men mer sant än falskt tror jag. Jag förstår inte varför de är på detta vis?

Jag är hyfsat konservativ, gillar rättvisa (hjälpa andra) men är också förtillfället egenföretagare (UF). Nej, endå vet jag inte vem eller vad jag skall rösta på. Riktigt tufft, men de lutar åt de röda hållet. Jag har bestämmt mig för att göra ett test på DN där man svarar på frågor som visar åt vilket håll DU ligger.

Men för er alla som är osäkra gör testet på http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/vad-ska-du-rosta-pa-i-eu-valet-1.869858

Kram tillsvidare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0